Vokabulär

Gillar inte det svenska vokabuläret. Eller joo visst de hullu siistit att kunna briljera me fina ord som tex. att briljera. Men idag undrar jag om inte världen vore bättre om tex. Skitsnygg var ett adjektiv? Liksom skitsnygg - skitsnyggare - skitsnyggast, hur häftigt som helst ! Men enligt SAOL från 1983 så är skitsnygg inte ens ett svenskt ord. Tragiskt men fakta. Dock är dessa ord och jag tänker börja annvända dem:

Numinös betyder andaktsbjudande
Fissur betyder spricka, brott
Anacka är enligt SAOL en svordom

Sammanhanget jag kommer att få möjlighet att annvända orden i känns dock aningen diffust för mig.

Seriöst, från och med idag är anacka tuffaste svordomen typ ever, jag tänker annvända den 24/7 liksom alltid då jag fiilar att svära. Anacka.

Haha, sjukt vad smart jag är. Eller så är jag bara sjuk. Seriöst, kiinnostus 10. Okej men schnöögg e jag iaf. Kolla fast.


Ahh ja vet att ja e såå sjukt snygg ingen gräns liksom <3333333333333
gilla karikeringen btw.

Kommentarer
Postat av: Julia

Du ser ut som en flodhäst på den karikerade bilden. :D Snygga ögonfransar för att vara en flodhäst i alla fall.

2010-12-03 @ 21:52:46
Postat av: Eva

Natte du e bara god :DDD

2010-12-04 @ 21:32:26
Postat av: Mallan

Stora Flora från Klarköping.

2010-12-07 @ 17:34:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0