Tallinn :D

Helluuu, nu är jag back från tallin :D Det var jätte kul där, fast äckligt slaskigt väder och jag hade dåliga skor, så mina fötter var helt blöta :/ Vi åt frukost på båten och hittade ett jätte roligt bilspel, jag förlorade varje gång! Vårt morgonmål var verkligen mättande, för 3 tiden då vi gick på café orkade vi knappt få i oss någonting alls! I Tallin köpte jag: 3 basic linnen från only (rosa, orange och svart), ett grått linne med tryck och en rosa Paul Frank munkjacka! Det var jobbigt i butikerna, för fast man hälsade på engelska envisades försäljarna med att prata estniska, och då jag för det mesta inte förstod någonting av vad de sade, märkte jag att tex då jag växlade pengar hade de tagit en del åt sig själv (då vi inte ännu visste vad kursen var, och kvittona var på estniska). Fast för det mesta pratade vi finska, och då gick det bättre. Det var faktist oväntat stor skillnad mellan estniska och finska, fast det för en som inte förstår någon dera kan låta väldigt lika. På båten köpte jag godis med hem, och ett pack mascara. På tillabaka vägen tog vi bilder, spelade, var i tax freen, satt i baren och dansade :)  
Jag och Merita på väg till Tallin, spegel posee ;)


Ute på däck i blåsten.


Utanför ett fd. kloster i gamla stan.


Ljuvlig lampa på cafeét.


Jag med nya Paul Frank munkjackan + Merita, på båten.

Hur har ert veckoslut varit? Några reseminnen? Ha det skönt! :)

XXX
Natte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0