Gnägg!

Var idag i stallet med Henna. Det var helt roligt, vi skrittade längs vägarna. I ett skede då vi gick längs med en trattoar tillåten för mopeder, så kom det ett tåg. Alltså på tågspåret men iaf. Så blev du Jupina som Henna red på lite skärrad över det och började steppa sidlänges. Då jag vände mig om märkte jag plötsligt att en cykel var på väg förbi på ett ca 20cm brett område bakom Jupinas bakdel. Både Jupina och Henna blev jätte rädda, Henna skrek och Jupina typ "flög" åt sidan. Mannen bara cyklar oberört förbi. Jag började gorma åt honom, men han hörde inte då tåget for förbi.

Haha, sedan i något skede vände han tillbaka och kom emot cyklande, då vinkade jag åt honom att stanna och gav honom en rejäl utskällning, "flickan kunde ju ha fallit av, är du helt blank i skallen?!?". Han försökte försvara sig med att han försökt ringa, men att vi inte härt då tåget for förbi. Men hallå man är ju korkad om man försöker cykla förbi en häst som helt tydligt är rädd. Synd att han inte fick en hov i huvudet, skulle nästan ha varit rätt åt honom.


Jag&Hyde för några veckor sedan.

Kommentarer
Postat av: C

Mycket ståtligt och praktfullt djur, fin hållning och starkt. Man skulle inte tro att något sådant kunde även vara så farligt. Hästen är också fin.

2010-07-19 @ 21:13:10
Postat av: SANNA

SV: Okej! :) jag svarar på kommentarer! :)

Är allt bra med dej idag? :)



Ge mig gärna tips på vad jag kan skriva om i

min blogg! :)

2010-07-20 @ 12:28:32
URL: http://sannaakarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback