Imorgon bär det av!

Imorgon bär det av till Tallinn, jippie! Blir start redan 10 före 7 på morgonen, så jag kommer att bli tvungen att stiga upp jätte tidigt, men det är det värt. Tillräckligt med kaffe så klarar man det ;) Blir nog inga blogg inlägg imorgon, men jag tar kameran med, så på söndag kommer det en massa smarriga bilder. Och min kära nya jeansklänning kommer att få en inkörning. De har lovat regn, men jag hoppas att prognosen hinner ändras. Eller bara det inte störtregnar! Ha det bra, så hörs vi på söndag! Kram!

Kommentarer
Postat av: sazn

Åh va härligt. Lite semester hade verkligen inte suttit fel. Hoppas resan går bra!=) Kramar

2010-07-31 @ 00:43:26
URL: http://sazn.blogg.se/
Postat av: Shiko

Hej!

Hjälp mig att bli Nelly.com's nästa skodesigner.

Rösta på min skodesign.



http://nelly.com/designyourshoe/?obj=gh5cy2jOdwFj6NOKxBTi95WnvcG1OZ6s7xLtou8FeAnXO2f02yhz#shoeGallery



Ps. Kommentera min blogg när du röstat. Alla som röstar får länkningar när tävlingen avslutas

Om du har redan röstat så ber jag om ursäkt, och man kan rösta igen. ;)

2010-08-01 @ 14:04:30
URL: http://shikos.blogg.se/
Postat av: C

Tallinn, tidigare Reval, är Estlands huvudstad och största stad, belägen vid Finska viken i den norra delen av landet. Gamla staden i Tallinn sattes 1997 upp på Unescos världsarvslista.Sedan självständigheten från Sovjetunionen (1991) har resemöjligheterna mellan Västeuropa och Estland förbättrats radikalt. Stora hotell har byggts i de centrala delarna av staden och dessa håller västeuropeisk standard. Det är oftast inga problem att göra sig förstådd på engelska när det gäller yngre människor. Äldre personer kan inte alls lika ofta engelska, men ryska fungerar däremot ofta. Tallinn är indelad i åtta administrativa distrikt, på estniska linnaosad (stadsdelar). Vilka uppgifter som tillfaller de olika distrikten bestäms av estnisk lag. Utöver estniska talas och förstås i Tallinn allmänt engelska, ryska och finska.

Din trogne läsare har än en gång hjälpt dig och hittat den finaste faktan om Tallinn.

2010-08-01 @ 19:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0