Yrkesutbildning

Score, idag kom brevet! Jag har blivit intagen till Practikum, Grundexamen inom audiovisuell kommunikation. Dvs, så blir jag media-assistent vilket i sin tur är en lägre utbilding av fotograf. I skolan lär man sig om fotografering, filmning och multimedia. Jag skriver också studenten, så det blir en dubbelexamen. Kommer att bli så coolt! I samband med detta skall jag också börja i MMA som på finska heter Vapaaottelu, vet inte det officiella svenska namnet. Men det är en kampsport, blandning av åtm. boxning, kickboxning, brottning, judo osv.. Med så lite regler som möjligt ;) Jag väntar jätte mycket :)



Efter den här utbildningen har jag tänkt söka in till polisskola och via det bli Kriminalinspektör, ni vet så som de i tv-serien Beck. Mitt andra alternativ jag tänkt på är någonsorts journalist typ, ett jobb där man får prata och som förrändras hela tiden.

Kommentarer
Postat av: fotograbben.se

sv; kul :D

Tränar du mycket?

2010-06-17 @ 20:47:37
URL: http://FOTOGRABBEN.SE
Postat av: MaryCaroline

Sv: Kul att upptäcka det i alla fall :)



Jaha, vad roligt! Media ligger mig varmt om hjärtat ska du veta :) Gick själv samhälle-media på gymnasiet och sen har jag fortsatt på samma område på högskolan kan man säga :) Information, textdesign, skrivteknik, grafisk form och sånt :)



Oj, kampsport. Du är en farlig tjej du, hehe. Nej men jag vet, kampsport behöver inte alls vara farligt :) Det är mest fördomar som säger att det är farligt och att det är kriminella som håller på med sånt, haha.



Oj, polisskola. Det verkar ambitiöst. Bli inte utredare på gränspolisen bara, dem kommer man inte bra överens med, haha.

2010-06-17 @ 20:50:31
URL: http://marycaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0