Stolt över gårdagens insats!

Igår ringde Maria till mig och frågade ifall jag kommer till stan med henne. Det passade, så skulle jag kolla bussarna, och shit, ända tänkbara bussen att åka med gick om 10 minuter. Där satt jag halft i panik osminkad i mitt nattlinne och såg allmänt "snygg" ut och hade alltså 10 minuter på mig. Vilka blev 9 innan jag avslutat samtalet. Så snabbt som blixten klädde jag på mig, borstade tänderna + håret, packade min väska osv, detta tog ca 7 minuter. Sedan sprang jag på 2 minuter till bussen och hann perfekt. Seriöst, jag trodde aldrig jag skulle hinna! Så sminkade jag mig i bussen och var sedan klar att möta Maria och Kosti. Borde jag bli brandman eller nåt? ;)

 



Kommentarer
Postat av: C

En mycket fin novell du skrev här. Kanske inte brandman för du måste vara ännu snabbare, men polis kan ja rekommendera för då har man ju några minuters försprång.

2010-09-05 @ 19:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0